Глобалниот недостаток на чипови се влошува: Кој гигант става клуч на врата на фабрики ширум САД?
Глобалниот недостаток на компјутерски чипови се влошува, поради што некои американски производители на автомобили привремено ги затворија фабриките, вклучувајќи ги и оние што градат популарни камиони.
„Џенерал моторс“ во четвртокот објави дека ќе го затвори производството во осум од 15 северноамерикански фабрики во следните две недели, вклучително и две што го произведуваат најпродаваниот камион на компанијата, „Шевролет Силверадо“. Форд ќе престане да произведува камиони во фабриката во Канзас Сити во следните две недели. Смените ќе бидат намалени во уште две фабрики за камиони во Дирборн, Мичиген и Луисвил, Кентаки, пренесува Асошиејтед прес.
„Работите брзо одат во погрешна насока“
Намалувањето ќе го влоши и онака слабото снабдување со автомобили, камиони и теренци на продажните места низ САД, што ќе ги доведе цените на рекордно ниво. Производителите на автомобили велат дека американските дилери имале нешто помалку од милион нови возила на нивните паркинзи во август, што е за 72 проценти повеќе од 3,58 милиони возила во август 2019 година.
„Се чини дека работите брзо одат во погрешна насока“, рече Џеф Шустер од консултантската фирма LMC Automotive.
Аналитичарите од индустријата велат дека видот на делта на коронавирус тешко ги погоди фабриките за компјутерски компоненти во Југоисточна Азија, предизвикувајќи затворање на некои фабрики. Ова го влоши недостатокот на чипови што почна да се подобрува во почетокот на летото.
„Недостатокот ќе трае до 2022 година“.
„Сега изгледите за продажба на нови возила продолжуваат да се влошуваат до крајот на годината, а реалноста е дека недостатокот ќе продолжи до 2022 година“, рече Кевин Робертс од веб -страницата Cargurus.com.
Побарувачката за камиони, теренци и други автомобили е голема, но клиентите се повеќе се фрустрирани од недостатокот на акции и високите цени. Продажбата на лесни возила во САД се намали за речиси 18 проценти во август во споредба со пред една година, додека просечната продажба на возила достигна над 41.000 долари, што е рекорд, според Ј.Д. Пауер.
Продажбата на камиони од Ф-серијата Форд падна за речиси 23 проценти за еден месец. Падот на продажбата и недостатокот на залихи во август го натераа Шустер да ја намали прогнозата за продажба во САД за оваа година на 15,7 милиони возила. До времето на пандемијата, продажбата беше околу 17 милиони возила годишно.