Кои беа петте тајни автомобили на советските специјални служби?

Во секоја земја има специјални служби чија главна задача е да го заштитат државниот систем од непријатели и опасности, надворешни и внатрешни.

Овие структури се класифицирани, а автомобилите што ги користат се одликуваат по нивната особеност, специјална опрема и квалитети. Се разбира, машините што ги користеа КГБ и другите тајни служби во Советскиот Сојуз беа многу посебни и исто така врвни тајни.

1. ЗИС-115

Ова е можеби еден од најпознатите „тајни“ автомобили на Советскиот Сојуз, кои беа во служба со специјалните служби на државата. Од надвор, автомобилот потсетува на лимузината ЗИС-110, на која по Втората светска војна се „пресели“ буквално целата политичка елита на земјата. Сличностите на двата модела, сепак, се поврзани само со видот.

Главната карактеристика на ЗИС-115 е оклопната моќ трупот, кој го носеше концизното име „производ № 100“. Прозорците се изработени од ламинирано стакло со дебелина од 75 мм. Прозорците беа толку тешки што мораше да се подигнат со помош на хидраулични приклучоци. Вкупно, создадени се околу 30 машини ЗИС-115. Сепак, сите информации за автомобилите беа класифицирани од КГБ.

 2. ГАС М-20Г „Победа“

Машина за духови. За жал, ниту еден таков не остана до денес. Можно е да има таков автомобил во приватна колекција. Автомобилот беше дизајниран специјално за КГБ и беше оспособен да  придружува конвои на важни луѓе. Според официјалните податоци, произведени се само околу сто ГАС М-20Г.

„Победа“ беше опремен со V6 мотори со 90 КС. Автомобилот развиваше брзина повеќе од 130 км на час. Однадвор, ГАС М-20Г не се разликуваше од обичната „Победа“, произведена за советските граѓани. Варијантата на КГБ имаше и специфичен багажник што се отвараше само од внатре и се трансформираше во место место за пукање.

 3. ГАС 23

Овој автомобил беше во производство околу 8 години. За цело време се произведени 603 вакви автомобили. Во документите, ГАС 23 се споменува како „автомобил со голема брзина“. Наменет е за придружба на други автомобили.

Од надвор, ГАС 23 личеше на обична Волга, но беше многу помоќен. Се разбира, автомобилот никогаш не излегол во продажба. Моторот на автомобилот е 5,5-литарски V8 со 195 КС. Автомобилот имал автоматски менувач.

Машината беше 300 килограми потешка од Волгата поради зголемената јачина на трупот. Суспензијата исто така беше заменета со посигурена. Максималната брзина надминуваше 170 км на час. За16 секунди развиваше брзина од 100км. На час. За споредба, основниот советски седан забрзува со истата брзина за 34 секунди.

4. ЗАЗ-966

Овој автомобил изгледа како обичен советски Запорожец. Работата е дека ова е навистина најобичниот Запорожец, кој беше во арсеналот на советските специјални служби. Се разбира, автомобилот беше малку надграден. Доби 8-цилиндричен мотор и двоен систем на радијатори. Сето ова, комбинирано со неверојатно лесно тело, му дозволи на возачот да прави чуда на патот.

Големата брзина и апсолутна сличност со вообичаениот ZAZ-966, го направија хибридот одлична алатка за следење и извршување.

5. ГАС-24-24 „Волга“

Значително модернизиран наследник на ГАС-23. Однадвор, оваа „Волга“ беше целосно слична на серискиот модел ГАС-24. Секако, опремата на автомобилот беше подобра од онаа на јавниот модел.

Автомобилот имал мотор V8, подобрен систем за ладење и многу подобра суспензија. Автомобилот забрзува без проблеми до 170 км на час. Не е познато колку вакви автомобили беа произведени, но се знае дека сите тие биле приватна нарачка.