Кој е помоќен- Фантомот или Ѕверот? Автомобилите на Путин и Трамп

Моделот на автомобил е наречен „Сенат“ и може да се изберат две варијанти – со пократко и подолго меѓуоскино растојание. И, се разбира, само оние кои имаат доволно пари можат да го купат, бидејќи „аурус сенатот“ чини 270.000 евра, што го прави еден од најскапите автомобили во светот.

Тоа е руската претседателска лимузина на Владимир Путин, која ја користат исклучителни ВИП лица. Возилото е произведено од марката „Аурус“, што накратко значи „Russia’s Central Scientific Research Automobile and Automotive Engine Institute“.


Во создавањето на возилото учествувал и Ролс-Ројс. Стандардниот автомобил има меѓуоскино растојание од 5.630 mm во должина, а меѓуосовинското растојание е 3.300 mm. Познатиот „Ролс-Ројс Фантом“ има должина од 5.762 mm во должина и меѓуосовинско растојание од 3.552 mm. Забрзува до 100 за 6 секунди!

На располагање се две погони, вклучувајќи 4,4-литарски V8 мотор и електромотор. Моторите развиваат 590 КС, а автоматскиот менувач е со девет брзини, така што тие можат да забрзаат до стотка од место од место за помалку од шест секунди!

Тука е и попрестижната варијанта со V12 мотор со волумен од 6,6 литри, кој произведува 848 КС, што е повеќе од легендарното возило „Фантом“, кое развива 563 КС.

За време на инаугурацијата на Доналд Трамп како 47-ми претседател на САД, беше користена една од неговите најверни придружници, претседателската лимузина. „Кадилак уан“ (Cadillac One), познат како „Ѕверот“, е нарачана, високо безбедна тврдина на тркала која гордо го носи знакот на „Кадилак“.

Се разбира, производителот „Џенерал моторс“ (General Motors) вешто ги крие сите детали за ова блиндирано возило. Истото важи и за Претседателската тајна служба, која опремата на лимузината ја чува како строга тајна за потенцијалните напаѓачи да не ги научат сите можности на ова специјално возило, пишува Тпортал.

Американските претседатели се возат во „кадилак“ повеќе од еден век: во 1919 година, претседателот Вудро Вилсон се возел во лимузина „Кадилак“ од серијата 53 од 1916 година за време на парадата во Бостон за да го одбележи крајот на Првата светска војна. (Автомобилите од други производители, исто така, им служеле на претседателите низ годините; првиот врховен командант кој се возел во автомобил бил Вилијам Мекинли, кој наводно возел во парна кочија „Стенли Мотор“ на 13 јули 1901 година).

На претседателите Рузвелт, Труман и Ајзенхауер им служеа два кабриолети „Кадилак“ – наречени „Кралица Мери“ и „Кралица Елизабета“, именувани по големите океански бродови. Првпат користени во 1938 година, возилата од 6553,2 мм и 3474,5 кг. беа опремени со целосен арсенал на муниција, двонасочни радија и тешки генератори.

Кадилакот се користел и за превоз на претседателите Реган (Флитвуд) и Клинтон (Флитвуд Броугам).

Терминот „Ѕвер“ првпат беше употребен во 2001 година, во врска со лимузината што ја користеше претседателот Џорџ В. Буш. За разлика од неговите претходници, овој беше изработен по нарачка, дизајниран од тимот за истражување и развој на „Џенерал моторс“. ГМ го дизајнираше возилото за да ги исполни строгите стандарди на американската тајна служба, додека ги задржа карактеристичните дизајнерски карактеристики на „Кадилак Девил“ (Cadillac DeVille).

„Кадилак Уан“

Обновената верзија на „Ѕверот“, со кодно име „Кадилак Уан“ (Cadillac One), со детали за дизајнот од „Кадилак ДТС“ , го имаше своето деби во 2009 година за превоз на претседателот Обама. Тековната верзија, моделирана по „Кадилак ЦТ6“ и „Кадилак Ескаладе“ (Cadillac Escalade), дебитираше во 2018 година за време на патувањето на претседателот Трамп во Њујорк.

Како таков, оваа нова генерација на примерок со „Лирик“ (Lyriq) зема знаци од целосно новиот кросовер „Кадилк Лирик“ (Cadillac Lyriq) и ги применува на предниот дел, вклучувајќи тесни светлосни потписи на врвот кои се повлекуваат назад кон браниците под хоризонтален агол.

Треба да се каже дека „Кадилак Уан“ е претседателски седан базиран на платформата за камиони со средна работа на ГМ. Тони оклоп го штитат претседателот, а самото возило тежи околу 6.800 до 9.000 килограми.

Карактеристиките, наводно, вклучуваат силни оклопни врати, прозори отпорни на куршуми, гуми зајакнати со кевлар со голем дијаметар, систем за гаснење пожар, камера за ноќно гледање, фрлач на солзавец, затворена кабина со филтрација на воздух и систем за контрамерки за спречување обиди од ракетни напади. Доколку се случи најлошото, во самата кабина има залиха на крвната група на претседателот за да може веднаш да се започне со прва помош. Високо шифрирана комуникациска опрема значи дека главниот командант никогаш не е недостапен. Веројатно има уште повеќе тајни способности.

Патем, масивната поворка на претседателот всушност вклучува два „ѕверови“, и изгледа како и двете возила да имаат американски претседател внатре. Ова е уште еден начин да се одвратат нападите бидејќи не би се знаело точно во кое возило е вистинскиот претседател.

Се проценува дека правењето на „Ѕверот“ чинело околу 1,5 милиони долари.