Најбезбедните возила за 2023 година: Hyundai киксна

Безбедноста мора да биде на прво место бидејќи големите и смели теренци продолжуваат да излегуваат на пазарот

Во последното издание на годината, Euro NCAP ги испорачува безбедносните резултати на единаесет автомобили: Volkswagen ID.7, BMW 5 серијата, Mercedes-EQ EQE SUV, BYD TANG, Kia EV9, XPENG G9, VinFast VF8, smart #3, BYD SEAL-U, Honda ZR-V и Hyundai KONA. Во контекст на COP28, би изгледало охрабрувачки што повеќето од нив се електрични возила, но ова издание го нагласува загрижувачкиот тренд во побарувачката на потрошувачите за потешки, помоќни и повисоки автомобили кои не само што ги ставаат во опасност другите возачи, туку имаат и негативно влијание и ефект врз животната средина. 

Од 11-те нови оценети автомобили, само три тежат помалку од два тона, а само еден, паметниот број 3, е класифициран како мал семеен автомобил. Зголемената побарувачка на потрошувачите за електрични возила отвори можности за нови учесници на европскиот пазар. Неколку автомобили кои беа тестирани во 2023 година беа од кинески производители кои сакаа да ја докажат својата важност за европските купувачи. За прв пат во составот е вклучен и автомобил од Виетнам. Позитивната страна е тоа што производителите, основани или нови, добро реагираат на барањата на Euro NCAP кои стапија на сила на почетокот на оваа година и 8 од единаесет возила добија оцена со пет ѕвездички.

Со години, Euro NCAP беше обвинет за зголемување на тежината на автомобилите. Се сметаше дека дополнителните безбедносни карактеристики значат дополнителна маса. Тоа никогаш не било навистина така и зголемувањето на тежината на возилото што го гледаме денес, секако не е поврзано со безбедноста - тоа се должи на претпочитањето на потрошувачите за поголеми возила и на електрификацијата, при што се користат уште поголеми батерии за да се смири вознемиреноста на потрошувачите за опсегот. Но, ова е тренд кој не помага ниту на безбедноста ниту на животната средина: големите, тешки автомобили генерално се помалку енергетски ефикасни од малите и постои загриженост за безбедноста кога тие два типа возила се судираат или, уште полошо, кога ранливите учесници во сообраќајот се вклучени.

- Д-р Микиел ван Ратинген, генерален секретар на Euro NCAP

Volkswagen ID.7 е електричен семеен автомобил со четири врати со средна големина, сличен по големина на веќе прекинатиот Passat, а неговиот стилски изглед претставува одлични сеопфатни перформанси во безбедноста при судир со висок резултат од 95% во Заштита на возрасни и постигнување на еден од најдобрите вкупни резултати во годината. 

Овој автомобил е исто така компатибилен партнер на патот, обезбедувајќи не само заштита на своите патници, туку и на другите што може да ги сретне на своето патување.

Малку помал од својот претходник, BMW 5 серијата е привлечен избор за потрошувачите во секторот што вклучува атрактивни ривали како што се Audi A6, Genesis G80, Jaguar XF, Lexus GS и Volvo S90. Овој голем семеен автомобил е веднаш зад Volkswagen во неговите безбедносни перформанси, иако не е толку добар во заштитата на карлицата и бедрената коска при фронтален судир.

Двете возила постигнуваат удобна оцена со пет ѕвездички.

 Mercedes-EQ EQE е голем електричен SUV со соодветна цена, но кој постигнува севкупни многу добри перформанси, особено во технологиите за безбедносна помош.

Возилото "губи" поради недостатокот на робусност во системот на централните воздушни перничиња на автомобилот, кој покажа потенцијална повреда на главата на патниците напред. Добива оценка со пет ѕвездички.

Првиот кинески автомобил во декемвриската постава на Euro NCAP е BYD TANG, кој им се придружува на три други автомобили во опсегот на BYD како изведувач со пет ѕвезди.

BYD е еден од најголемите светски производители на батерии долги години и производител на електрични автомобили во Кина речиси една деценија, така што, иако е нова во Европа, компанијата има големо искуство во производството од кое можат да научат другите производители на автомобили. BYD докажува дека ја има мерката за безбедност со добра сеопфатна оцена со пет ѕвезди.

Заедно со BYD SEAL, корејското производство Kia EV9 е кандидат за автомобил на годината за 2024 година и е првото електрично возило со три реда на Kia. 

Како резултат на тоа, автомобилот е многу голем. Возилото е опремено со низа опрема за безбедност на деца и има добри динамични перформанси, постигнувајќи комфорен резултат со пет ѕвездички.

 XPENG G9 е вториот кинески XPENG Euro NCAP што го тестираше. Доби двојна оцена со пет ѕвезди бидејќи беше подложена на симултано тестирање за безбедност и Green NCAP. 

Во безбедносното тестирање, теренецот G9 севкупно се покажа добро, освен „подморницата“ на малата женска маичка за возач на тестот со целосна ширина. Ова и овозможи на карлицата на куклата да се лизне под скутот на ременот и сугерира поголем ризик од абдоминална повреда. 

Заштитата на главата на пешаците не беше толку добра како многу други автомобили тестирани во ова издание. Сепак, G9 ги исполни условите за петте ѕвезди на Euro NCAP и исто така беше награден со оценка со пет ѕвезди од Green NCAP денес.

Паметниот број 3 е исто така произведен во Кина од Geely и ова е втор електричен SUV произведен од компанијата. Поголеми од претходните возила произведени од Smart, сè уште има некои предизвици со недоволно работење во заштитата на далечната страна и патниците со атарот на предните седишта контактираат при тестирањето. Возилото не е опремено со детекција на присуство на деца. Возилото, сепак успева да постигне сигурен резултат од пет ѕвезди.

Виетнамскиот стартап за електрични возила VinFast неодамна го лансираше својот прв модел во Европа, SUV со два реда со пет седишта VF8 , кој е првиот VinFast Euro NCAP што некогаш го тестирал.

Автомобилот постигна оценка со четири ѕвездички,  поради недостатокот на робусност на системот за врзување, но, во спротивно, заштитата на децата и ранливите корисници се покажа како добра.

Малиот SUV на Honda, ZR-V, е единствениот автомобил во ова издание што нуди чист хибриден погон и со својата максимална тежина од 1,6 тони е најлесното возило меѓу оценетите автомобили.

 Неговите перформанси и при судар и тестови за активна безбедност беа веднаш под праговите за изведба со пет ѕвезди, што резултираше со оцена со четири ѕвездички за ZR-V.

Последно пласиран и вистинско разочарување во ова издание е Hyundai KONA, кој има со четири ѕвезди, во реалноста, (има среќа да избегне три ѕвезди).

Овој резултат се должи на неговите супстандардни тест перформанси, особено во помошта на возачот и избегнувањето судар. 

Hyundai го направи автомобилот поголем, а неговата внатрешност поголема за да се натпреварува во својата класа, но компанијата не треба да претпоставува дека нејзините клиенти се задоволни со ниво на безбедност што заостанува зад своите конкуренти.