Врти во кругови - Бродот кој не смее никаде да се закотви, од 2017 година е само на море
![](/media/main/2025/02/20250210133902.jpg)
Бродот плови бесцелно, бидејќи не смее да се закотви во ниту едно пристаниште во светот.
На 10 октомври 2017 година, Обединетите нации донесоа одлука дека севернокорејскиот товарен брод Хао Фан 6, долг 140 метри, не смее да се закотви на ниту едно пристаниште во светот. Бродот ги прекрши санкциите на ОН наметнати на Северна Кореја.
Одлуката беше донесена многу ненадејно, а во моментот кога беше донесена одлуката, Hao Fan 6 се наоѓаше јужно од Јужна Кореја, барем според податоците на MarineTraffic, кој ги следи локациите на сите бродови во светските мориња. Сателитскиот сигнал од бродот се слушал до 23:17 часот на 10 октомври, а потоа и сигналот и бродот исчезнале.
Ова не беше прв пат севернокорејски брод да биде под санкции. „Џи шун“ е еден од четирите бродови на кои им е забрането приклучување на кое било пристаниште, а египетските власти го запленија во 2016 година, откако открија дека бродот превезува илјадници ракетни фрлачи од Северна Кореја.
Панамските власти го задржаа бродот Чон Чон Ганг во 2013 година бидејќи на бродот нашле системи за борбени авиони МиГ и куп експлозиви, сето тоа скриено под вреќи со шеќер.
Сепак, оттогаш забраните се проширија. ОН неодамна донесоа одлука за забрана на Северна Кореја да извезува стоки, како што се јаглен и метали, кои беа главниот извор на пари што се користат за финансирање на луксузниот живот на севернокорејската политичка елита, како и за финансирање на нивната нуклеарна програма. Сè беше дополнително забрзано од американскиот државен секретар Рекс Тилерсон, кој ја повика меѓународната заедница да ги заостри санкциите против Северна Кореја откако Ким Џонг Ун тестираше балистички ракети и ги истрела кон Јужнокорејското и Јапонското Море.
Тие се согласија дека Северна Кореја ќе биде најтешко погодена ако им се забрани трговијата преку море, бидејќи тоа во голема мера ќе го прекине протокот на готовина во Северна Кореја. Според некои анализи, дури 180 бродови имале врски со Северна Кореја, што и помагало да извезува стоки. Тоа е сепак најголемото прашање - колку бродови како Hao Fan 6 пловат по морињата, товарајќи пари за режимот во Пјонгјанг?
Маршрутите на бродот Хао фан 6 во последните недели пред да му биде забрането приклучување во сите пристаништа во светот, кој вообичаено може да превезе околу 8,5 тони товар, беа главно околу Јужна Кореја, што повторно се податоците откриени преку сателит, кои главно се точни. Податоците ги следи ММО, Меѓународната поморска организација, а бродовите можат да ги исклучат своите сателити и повеќе не можат да се следат. Кога повторно ќе ги вклучат, податоците за локацијата на навигацијата всушност покажуваат „дупка“. „Речиси нема начин да се спречат капетаните на бродовите сами да ги исклучуваат транспондерите“, изјави за Си-Ен-Ен Андреа Бергер, експерт за нуклеарната програма на Северна Кореја. Откако Хао Фан 6 исчезна од радарот, поточно ги исклучи транспондерите, на 10 октомври, тој не беше вклучен до крајот на месецот. Бергер вели дека не е невообичаено бродовите со врски со Северна Кореја и вклучени во нелегален бизнис со таа земја да ги исклучуваат своите транспондери на одреден временски период. Експертите наведуваат и дека бродовите често ги исклучуваат транспондерите доколку бродот е во опасност, најчесто од пирати.
Податоците од бродот Хао Фан 6 покажуваат дека тој отишол во Северна Кореја три пати во 2016 година, користејќи стандардна рута позната по транспорт на јаглен. Беше забележан двапати во есента 2016 година во близина на севернокорејскиот пристанишен град Нампо. Првиот пат беше на 27 септември, а потоа на 17 октомври, кога бродот тргна од Ланшан, крајбрежен град во Кина познат како терминал за бродови што превезуваат јаглен, кон Нампо. Тој повторно беше во Северна Кореја на 20 октомври, кога повторно ги исклучи транспондерите во следните неколку дена.
Доколку официјално се покаже дека бродот превезувал јаглен од Северна Кореја, што е најверојатната опција, тоа е сериозно кршење на санкциите на ОН. Еден месец откако Hao Fan 6 го исклучи својот транспондер на 10 октомври, неговиот сигнал беше фатен во Источното Кинеско Море, стотици километри оддалечено од неговата последна локација. Следните две недели тој само го обиколи тој дел од светот целосно без никакво значење, што експертите го протолкуваа како начин да ги збунат истражителите. Тие исто така рекоа дека никогаш не виделе вака брод да плови.
Доколку Hao Fan 6 се обиде да се закотви во пристаниште, локалните власти веднаш ќе знаат дека бродот е под санкции и имаат право да ја побараат нивната историја на навигација. Доколку податоците покажат празнини за бродот, целиот негов екипаж и сопствениците ќе се соочат со големи проблеми. Сепак, тешко дека Hao Fan 6 ќе бара дозвола да се закотви некаде и моментално, барем така се официјалните информации од 4 декември, тој сè уште бесцелно плови во кругови. Накратко, кружи и којзнае колку ќе трае. На хартија, сопственик на Hao Fan 6 е компанијата Trendy Sunshine со седиште во Хонг Конг. Адресата на компанијата е на десеттиот кат од зградата Билион Центар во Хонг Конг. Новинарите на CNN отишле во седиштето на компанијата, но ја немало. Наместо Trendy Sunshine, има канцеларии на SBC International, транспортна компанија Trendy Sunshine. Во Хонг Конг не е нелегално да се регистрира компанија на адреса на „ќерка компанија“, а интересно е што повеќето компании осомничени дека и помагаат на Северна Кореја да ги прекрши санкциите редовно ги регистрираат таквите компании во Хонг Конг, бидејќи во Хонг Конг тие можат да останат релативно незабележани.