Зошто сè уште е скриена сликата на Да Винчи, Салватор Мунди?
Фото: BENOIT TESSIER/REUTERS/PIXSELL
Сликата ја купи саудиското Министерство за култура и туризам
за повеќе од 450 милиони долари, нејзината автентичност е потврдена во Лувр, но
принцот Бин Салман сака да стои изложена покрај Мона Лиза
До денес, Салватор Мунди, слика на Исус Христос во сина наметка, покажувајќи го знакот на крстот со десната рака и држејќи проѕирна кристална сфера лево, е најскапата слика што некогаш била официјално продадена. Аукциската куќа Кристи ја продаде на 15 ноември 2017 година за неверојатни 450,3 милиони долари.
За Лувр од Абу Даби, на почетокот не беше познато кој го купил, но се покажа дека тоа е саудискиот принц Бадр бин Абдула, за Министерството за култура и туризам на таа земја. Сепак, долго време се сомневаше дека вистински купувач е всушност многу познатиот саудиски принц, Мохамед бин Салман, престолонаследник, исто така обвинет за бруталното убиство на новинарот Џамал Хашоги.
Иако делото требаше официјално да биде претставено во музејот Лувр во Абу Даби, тоа не се случи. Сликата не беше изложена на изложбата по повод 500-годишнината од смртта на Леонардо да Винчи, што предизвика низа шпекулации. Дали сликата е автентична воопшто? Но, каде е таа денес? За кого е навистина купена?
Всушност, никој не знаеше каде се наоѓа сликата, но Њујорк Тајмс објави сторија заснована на документи според кои сликата навистина се наоѓа во Лувр, но во Париз. И чека за изложеност пред јавноста.
Фото: Википедија
Според оваа приказна, принцот Бин Салман ја испратил сликата во францускиот Лувр една година откако ја купил за да може непобитно да ја потврди нејзината автентичност таму и да се изложи таму. Со цел да се потврди дали сликата е навистина дело на Леонардо, користени се најсовремени технологии и докажано е дека е дело на големиот мајстор. Според документацијата до која дојде Њујорк Тајмс, сликата е неоспорно во сопственост на саудиското Министерство за култура и туризам.
Останува прашањето, тогаш, зошто не е изложена ако е веќе познато дека е апсолутно автентично и кој ја купил? Причината е недоразбирање, односно услов, практично уцена поставена од принцот Бин Салман кој инсистира на тоа дека сликата може да се изложи само ако е поставена веднаш до - Мона Лиза. Ова го потврдија за реномираниот весник француски претставници вклучени во преговорите. Откриено е и дека Французите, откако сфатиле дека Саудијците навистина нема да дозволат сликата да биде изложена, освен покрај Мона Лиза, одбиле да ги објават резултатите од наодите за автентичност.
Така, тие дозволија барем дел од стручната јавност да се осврне на принцот кој плати 450 милиони долари за потенцијален фалсификат. Во автентичноста на сликата се сомневаа многу години.
Насликана е околу 1500 година и е снимена како две слични дела во имотот на англискиот крал Чарлс Први по егзекутирањето во 1649 година. А, потоа по 18 век таа ја изгуби трагата, за повторно да се појави во 2005 година кога беше пронајдена од неколку трговци уметнички дела на продажба во Њу Орлеанс, каде што ја купија за 10.000 американски долари. Неколку пати ги менуваше сопствениците, сè додека не беше купен од саудиски принц.
Специјалниот статус на Мона Лиза и зошто Лувр не сака да изложува ваков скапоцен камен до познатата Мона Лиза? Проблем за кураторите на Лувр е специјалното осигурување на Мона Лиза, поради кое ниту една друга слика не може да застане покрај неа и поради која е тешко да се помести.
Додека не се постигне договор, извештајот од 46 страници за автентичноста на сликата останува заклучен во сводот на Лувр, што официјално го негира нејзиното постоење. Сепак, како што беа направени копии од досието, сертификатот за автентичност беше објавен во јавноста. Французите сега подготвуваат нов хаос за Саудијците: деновиве треба да се прикаже нов документарец во кој двајца анонимни француски официјални лица тврдат дека анализата на Салватор Мунди никогаш не е направена ... Играта на нерви продолжува.
Извор: vecernji.hr