И ДО 2.900 ЕВРА ЗА СТАРИ АВТОМОБИЛИ ОД ДРЖАВАТА - соседна земја почнува со оваа мерка од јануари, еве кога ќе биде конкурсот

Речиси секој ден на улиците низ Србија излегуваат околу 560.000 автомобили со стари мотори. Сопствениците на стари возила со мотори Еуро 1, 2 или 3 можат да ги предадат своите возила на државата на рециклирање од 1 јануари, а за возврат ќе добијат субвенција за купување на друго возило од 2.100 до 2.900 во зависност од категоријата на возилото. Како што објаснуваат надлежните, на тој начин ќе се намали загадувањето на воздухот и ќе им се олесни на возачите да влезат во помлади и технички поисправни возила.

Доделувањето на субвенциите ќе започне од јануари следната година, конкурсот ќе биде објавен во текот на есента оваа година, носител на проектот за замена на стари возила е Министерството за заштита на животната средина, а целта на акцијата, која ќе се реализира во неколку фази, е да се намали загадувањето на воздухот, пишува Euronews.

Бидејќи се големи загадувачи, планот на српската влада е во првата фаза да елиминира 140.000 возила од сообраќајот.

Колку ќе бидат субвенциите?

Идејата е да се добие субвенција од 2.100 евра за секој рециклиран автомобил, 2.500 евра за лесен камион и 2.900 евра за автобус за да се купи возило не постаро од 2015 година со мотор Еуро 6.

- Со тие пари не може да се купи автомобил од еуро 6, но добро ни доаѓа да се дополни буџетот. Но, тоа реално не е можно, затоа што оние еуро 6 автомобили од 2015 или 2016 година, кои се стари дури и по европски стандарди, треба да одвоите 15.000 или 20.000 за нив, а тоа не значи многу, вели Драган Симиќ, експерт за автомобилизам за Euronews Србија.

Во зависност од годината и состојбата, некои модели со Euro 6 мотор може да се најдат по цени пониски од 10.000 евра.

Меѓутоа, кога станува збор за емисиите на штетни гасови, еколошките здруженија потсетуваат дека сообраќајот е само еден од проблематичните сегменти.

Бидејќи просечната старост на автомобилите е околу 17 години и се уште е дозволено да се увезуваат возила со мотори Еуро 3 во Србија, Јездимировиќ заклучува дека планираната замена ќе биде сложен процес и дека големо прашање е дали Србија има капацитет да носи од рециклирање на еколошки начин.на правилен начин.