Имате да додадете нешто? Свои авиони, прв млазен на Балканот! Југославија

Авио-фабриката „СОКО“ - Мостар беше индустриски гигант со шест илјади вработени кои работеа и во Боинг и во Ербас. Соко го достигна своето највисоко ниво во сериското производство на авионите J-22 Orao, G-4 Super Galeba и во подготвителните инвестиции за програмата New Aircraft.

Фабриката е основана во 1950 година, а организациски припаѓала на југословенската воена индустрија. По изградбата на инфраструктурата и преселувањето на опремата и персоналот од Земун, фабриката за авиони Соко спроведе програма за работа на воздухопловни технологии, на ремонт на борбени авиони од американско производство, Ф-84Г „Тандерџет“.

Во 1957 година започна сериското производство на авионот „СОКО 522“ и беа произведени вкупно 110 авиони. Во 1965 година започна производството на првиот домашен авион со млазен погон, Г-2 „Галеб“, тоа беше првото сериско производство на млазен авион во Југославија и на Балканот, а до 1985 година беа произведени вкупно 248 авиони. Од нив, 130 биле наменети за JRV, 112 биле извезени во Либија и 6 во Замбија. Интерес за купување покажаа Индонезија и Заир.

Во 1968 година започна производството на авионот Ј-21 „Јастреб“. Изработени се вкупно 224 примероци, од кои 175 „Јастреби“ биле во официјална употреба во ЈРВ, додека останатите биле извозни лотови за Замбија и Либија, кои постигнале значителен деловен успех.

Подоцна во соработка со Романија е произведен авионот Ј-22 „Игл“. Сериското производство започна во 1981 година и беа произведени вкупно 203 авиони.

Во периодот од 1983 до 1991 година, фабриката „СОКО“ произведе 85 авиони Г-4 „Супер Галеб“, од кои 6 се извезени во Мјанмар. Фабриката „СОКО“ под лиценца произведуваше и хеликоптери „Газели“.

За „Соко“ работеа и бројни други компании од поранешна Југославија, а произведуваше директно за Боинг, Даглас, Бритиш Аероспејс, Ербас, Дасо Авиејшн, Де Хавиленд Канада, Сикорски и многу други.