Легендарна шведска компанија која секогаш беше пред своето време: Од врв на светот до конечен банкрот

Приказната за легендарната компанија Saab се движи од прекумерно инженерство, преку размислување надвор од границите и создавање технологии пред своето време, до конечен банкрот ...

Сепак, постои добра причина зошто сите љубители на автомобилската индустрија и автомобилските ентузијасти сакаат да се навраќаат на историјата на оваа компанија, особено оние кои на некој начин биле врзани за неа, а сето тоа буди носталгични спомени. Како што се испостави, многу обожаватели на овој шведски бренд често прават паралела меѓу него и Тесла. Други историчари не се согласуваат со ова, но Џејсон Камиса реши да развие вистинска студија на оваа тема и да го проучи влијанието на Saab врз автомобилите со мотори со внатрешно согорување, во споредба со она што Тесла го прави во областа на електричните модели.

Saab 99 од 1960-тите беше генијална креација, дизајнирана од инженери кои дизајнираа борбени авиони, наместо улични автомобили. Оваа линија ја револуционизира безбедноста, презентирајќи бројни патенти позајмени од воздухопловната индустрија. Автомобилите можеа да преживеат превртување како никој друг на патиштата, додека шасијата им беше цврста како и се друго, така што сопствениците речиси никогаш не слушнаа никакво крцкање на овие модели.

Saab ја предвиде иднината и во другите сегменти, бидејќи 99 беше дизајниран во воздушен тунел, па имаше рамно дно и заден дел во форма на солза, додека компанијата тврди дека оваа машина минува низ воздухот исто како и Citroen DS . Познатата линија поседуваше и одредени пионерски технологии, вклучувајќи греди за заштита од страничен удар, грејачи на седиштата како први во светот и првиот систем за филтрирање на воздух со активен јаглен во патничкиот простор.

Потоа, во 1978 година, Saab додаде турбо полначи на своите модели. Исто како што Тесла не е првата компанија која ги електрифицира автомобилите, Сааб не е првата што инсталира турбо, но шведскиот бренд со оваа апликација сигурно ја предвиде иднината на присилната индукција во мејнстримот, фокусирајќи се на употребливиот вртежен момент, а не на целосните перформанси, како на пр. како што е случајот со современите електрични автомобили.

Линијата Saab 900, која беше идентична со серијата 99 од возачката врата до задниот дел, имаше уште повеќе придобивки. Вклучена е технологија за итно сопирање, додека клучот за палење се наоѓал на централната конзола за да не заврши заглавен во ногата на возачот во случај на несреќа.

Ако никогаш не сте поседувале едно од чудата што произлегле од шведскиот бренд, тогаш видеото подолу, изведено од Hagerty Channel, е вистинскиот начин да се запознаете со сите совршени решенија кои Saab ги иницираше во светот.