Пресуда што менува сè: Германија ги забранува постарите дизели, каде одат евтините половни автомобили?

Десет години по скандалот со емисиите на Фолксваген, многу дизел возила во Европа сè уште испуштаат премногу штетни емисии. Ова е резиме на судската одлука што може да создаде целосен хаос на пазарот, со големи повлекувања, па дури и целосна забрана за засегнатите автомобили.
По скандалот, Фолксваген спроведе технички надградби и ажурирања на контроверзните системи што ги мерат емисиите на CO2, но пресудата на Вишиот административен суд на Шлезвиг-Холштајн сега наведува дека ажурирањата „не биле дозволени според законот на ЕУ“.
Една од функциите на ова ажурирање е таканаречениот „термички прозорец“ (Thermofenster), софтвер што го намалува прочистувањето на издувните гасови на пониски температури, така што автомобилите потоа испуштаат повеќе загадувачи. Судот наведува дека „исклучувањето на рециркулацијата на издувните гасови на температури под 10 степени Целзиусови и при низок атмосферски притисок над 1.000 метри надморска височина е уред што не е дозволен според европското законодавство“. Пресудата се однесува на Фолксваген Голф Плус (2.0 TDI, Euro 5).
– Федералната канцеларија за моторни возила (KBA) затоа е должна веднаш да побара од Volkswagen да преземе сите соодветни мерки во разумен временски период за да се осигури дека засегнатите возила се во согласност со важечкиот закон – наведува судот, додавајќи дека пресудата сè уште не е конечна и дека Volkswagen може да поднесе жалба. Потоа Федералниот административен суд ќе одлучи за неа.
Адвокатските фирми специјализирани за скандалот со дизел веруваат дека до 10 милиони возила би можеле да бидат засегнати од оваа пресуда. Ова не важи само за моделите на Volkswagen, туку и за Audi, Skoda, BMW, Mercedes, Toyota, Volvo, Opel, Fiat, Renault и многу други производители, пишува Fokus.
Volkswagen: Ажурирањето штити од оштетување на моторот
Според мислењето на Volkswagen, термичкиот прозорец е сè уште дозволен според стандардите на пресудата на Европскиот суд на правдата од 2022 година, пишува Jutarnji.hr
- Термичкиот прозорец штити од непосредни ризици за моторот во форма на оштетување или несреќа. Ризиците се толку сериозни што можат да претставуваат конкретна опасност при користење на возилото – вели портпаролот на Volkswagen.
Ве потсетуваме: Возилата на Volkswagen имаа вграден софтвер кој препознаваше кога се мереа издувните гасови. Потоа моторот се префрли на економичен режим на работа и драстично ги намали издувните гасови. Во лабораторија, автомобилите ги исполнија строгите стандарди за издувни гасови на ЕУ, но на патот честопати испуштаа многу пати повеќе од дозволените граници.
Фолксваген го ажурираше софтверот по скандалот, но проблемот не е решен, според здружението Deutsche Umwelthilfe (DUH), познато по своите кампањи „анти-дизел“, кое поднесе тужба.
– Поднесовме тужба поради таканаречениот термички прозорец – температурниот опсег во кој се исклучува третманот на издувните гасови на моторот и покрај ажурирањето. Фолксваген го исклучува третманот на издувните гасови кај дизел моторите Euro 5 на температури под 10 степени. Ова значи дека емисиите на азотни оксиди потоа нагло се зголемуваат, а ова важи речиси половина од годината, особено во зима – заклучи Јирген Реш, директор на Deutsche Umwelthilfe (DUH).
Бизпортал.рс