СОМНИТЕЛНИ ДЕЛОВИ, ВРАТЕНА КИЛОМЕТРАЖА: Внимавајте кога купувате половни автомобили увезени од овие земји

Малку се автомобилите кои целиот свој работен век го поминуваат во една земја. Обично по неколку години автомобилите се продаваат и извезуваат во странство каде што наоѓаат нови сопственици.
Истиот тренд е присутен и на Балканот со години - најголем број увезени половни автомобили доаѓаат од Италија, Франција и Германија. Сепак, според студијата на компанијата за автомобилски податоци carVertical, возилата увезени од други земји често се предмет на измама со километражата или имаат скриени дефекти.
Купувачите бараат автомобили од Западна Европа и околината
Најмногу увезени автомобили доаѓаат од Западна Европа и соседните области. Од сите увезени возила во Србија, проверени од carVertical во 2024 година, 20,7% се увезени од Италија, 20% од Франција, 11% од Германија, 10,4% од Швајцарија и 7,4% од Белгија.
„Италијанските и француските брендови како Fiat, Renault и Peugeot се исклучително популарни, што објаснува зошто толку многу возила потекнуваат од тие пазари. Италија, особено, нуди стабилна понуда на користени возила, додека Франција има добро одржувани изнајмени возила кои го наоѓаат својот пат до купувачите во Источна Европа“, објаснува Матас Бузелис, експерт за автомобилски пазар во carV.
Увозот од Германија и Швајцарија е исто така вообичаен, бидејќи овие земји нудат широк асортиман на премиум и возила од средна класа, често со детална историја на сервисирање. Исто така, возилата од Белгија и Холандија се барани поради нивните ригорозни прописи за одржување, кои гарантираат дека се во добра состојба.
Увезените автомобили не се секогаш подобар избор
И покрај популарноста на увезените возила меѓу купувачите на половни автомобили, Бузелис предупредува дека е ризично да се носат избрзани одлуки без темелна проверка. Голем број увезени возила имаат фалсификувана километража или скриени дефекти. Евтините, неоригинални делови се користат за поправка на голем број оштетени автомобили, што може да предизвика проблеми со доверливоста во иднина.
Според студијата на carVertical, автомобилите увезени од Словенија во Србија биле изложени на поголем ризик од манипулација со километражата, при што 6,8% од прегледаните возила покажале несовпаѓање. Веднаш следи Италија (6,7%), Холандија (6,1%), Германија (5,1%) и Швајцарија (3,6%).
Тешко е да се одреди каде се одвивала манипулацијата со километражата. Често се случува домашните продавачи да ја фалсификуваат километражата на автомобилите увезени од странство за вештачки да ја зголемат цената.
„Недостигот на единствена база на податоци за историјата на возилата меѓу различни земји е благодет за нечесните продавачи. Од суштинско значење е давателите на податоци и компаниите да споделуваат автомобилски податоци за да се зголеми транспарентноста на пазарот. Понекогаш купувачите не се ни свесни дека нивниот автомобил е увезен. Ова овозможува да се сокријат сериозни проблеми како што се претходните несреќи, вистинската километража или дури и податоците за кражба“, предупредува Бузелис.
На купувачите им се препорачува, покрај проверката на извештајот за историјата на возилото и потврдувањето на неговото потекло, да го однесат автомобилот кај механичар за да ја утврдат неговата вистинска состојба.
Мондо.рс