Директно во вода: Како авионот со 155 патници за малку ќе доживееше катастрофа од јато птици

Летот 1549 на УС Ервејс беше редовен лет на УС Ервејс од Њујорк Сити (Аеродром ЛаГвардија), до Шарлот и Сиетл, во Соединетите Држави. На 15 јануари 2009 година, Ербас А320 кој го опслужуваше летот удри во јато птици непосредно по полетувањето од Њујорк, губејќи ја целата моќност на моторот. 

Не можејќи да стигнат до кој било аеродром за итно слетување поради малата надморска височина, пилотите Чесли „Сали“ Саленбергер и Џефри Скајлс го однеле авионот во реката Хадсон кај Мидтаун Менхетен. Сите 155 луѓе на бродот беа спасени со чамци во близина, со само неколку сериозни повреди.

Медиумите брзо го нарекоа ова водено слетување на немоќен авион без смртни случаи „Чудото на Хадсон“[ и претставник на Националниот одбор за безбедност на транспортот го опиша како „најуспешното приндудно слетување во историјата на воздухопловството“. 

Пилотите и стјуардесите беа наградени со Медал за храброст на воздушни пилоти и воздушни навигатори како признание за нивното „херојско и единствено авијациско достигнување“. Инцидентот беше драматизиран во филмот „Sully“ од 2016 година, со Том Хенкс како Саленбергер. 

Саленбергер намерно го однел авионот во близина на чамци со цел да го олесни спасувањето. Два фериботи на NY Waterway пристигнаа за неколку минути и почнаа да земаат луѓе на бродот, а бројни други чамци, вклучително и од американската крајбрежна стража, исто така беа брзо на местото на настанот.

Саленбергер ги советувал посадите на траектот прво да ги спасат оние на крилата, бидејќи тие биле позагрозени од оние на лизгалките, кои се откачиле за да станат сплавови за спасување. Последното лице е извадено од авионот во 15:55 часот.

Околу 140 Њујоршки пожарникари беа на терен како и полицијата, хеликоптерите и разни пловни објекти и нуркачи. Други агенции пружиле медицинска помош на страната на реката Вихакен, каде што биле однесени повеќето патници.


Делумно потонатиот авион беше влечен низводно и закотвен на пристаништето во близина на Светскиот финансиски центар во Долниот Менхетен, на околу 6 км од локацијата на слетувањето. 

Првичната проценка на Националниот одбор за безбедност на транспортот (NTSB) дека авионот ја изгубил силата по удар на птици беше потврдена со анализа на снимачите на гласови и податоци за летот во пилотската кабина.