КАКО ДА ПОМИНЕТЕ ДОБРО НА ЦРНИОТ ПЕТОК И ДА НЕ ЗАПАДНЕТЕ ВО ЗАМКА - ова се петте клучни совети

Важно е внимателно да ги проверите цените и попустите пред да купите

Потрошувачите треба да се борат против маркетиншките трикови и манипулации

Остануваат уште неколку недели до омилениот ден на сите шопингхоличари. Црниот петок оваа година ќе биде на 29 ноември, а купувачите и трговците веќе имаат свои планови. Огласите за попусти се веќе одамна почнати, но она што е најважно за секој клиент е да се внимава на замките кои се многу чести кога ќе дојде црниот петок.

Еве како добро да се снајдете на црниот петок и да не паднете во стапицата

Комерцијалниот „црн петок“ е синоним за купување стока со попуст ширум светот, па веројатно многу граѓани на Србија ќе ја искористат таквата можност. Купувањето преку Интернет е се почеста појава, а доказ за тоа е дека годинава бројот на пратки е поголем.

Имајќи ја предвид вообичаената практика дека трговците често ги зголемуваат цените пред попуст, бидете внимателни и размислете дали и што навистина ви треба.

Ова е и најважниот совет на соговорникот на Блиц.рс, Марко Драгиќ, правен советник во Националната асоцијација на потрошувачи (НОПС).

Според него, потрошувачите треба да внимаваат на реалната цена на производот, односно да проверат која била претходната цена и да споредат дали понудениот попуст е оправдан за нив.

„Понатаму, не треба да се складираат работи, туку да купувате што навистина ви треба. Дополнително, кога ќе ги споредите цените, може да биде истата цена што важела и претходниот викенд. Затоа, само она што е потребно го оправдува попустот“, рече тој.

Драгиќ предупредува дека потрошувачите често ги привлекува визуелното рекламирање поврзано со попустите.

„Кога ќе ја проверите оправданоста на купувањето и соодветниот попуст, тогаш сте донеле економска одлука“, вели тој и додава уште еден важен совет, а тоа е да го проверите самиот производ.

„Ако производот не ги исполнува карактеристиките, тогаш е тешко да се врати - ризикот од докажување преминува на потрошувачот“, предупредува Драгиќ.

Како што потсети, доколку производот е купен преку интернет, истиот може да се врати во рок од 14 дена.

„Внимателно проверете дали стоката има дефекти, особено во облеката и обувките, кои не се лесно забележливи на прв поглед“, ни вели Драгиќ.

Експертите откриле дека всушност помалку од еден од десет производи што ги разгледале биле поевтини на црниот петок од кој било друг ден во годината. Минатата година, аналитичарите исто така предупредија дека манијата на црниот петок е всушност лоша за трговците на мало и може да го убие нивниот бизнис на долг рок.

Дали овие намалувања се навистина големи или само „маркетиншка манипулација“ ни останува да дознаеме на претстојниот црн петок.

Локалните маркетиншки експерти ги предупредуваат клиентите да внимаваат на своите паричници и да не бидат измамени од маркетиншки трикови со попусти кои честопати не се толку колку што се рекламираат, па дури и колку што пишува на излозите.

Блиц.рс

Фото: ЕПА