Како да знаете дека вашата компанија планира откази - и што треба да направите тогаш?
Масовните отпуштања во компании како „Мета“, „Амазон“ и „Таргет“ повторно го отворија прашањето: кој е следниот што ќе биде погоден? Според експертите од „Трајв ХР Консалтинг“, главната причина за сè почестите отпуштања е вештачката интелигенција.
„Вештачката интелигенција им овозможува на компаниите да работат поефикасно и со помалку луѓе. Затоа многумина сега ја користат можноста да го намалат бројот на вработени“, вели ко-основачот Џејсон Вокер.
Крајот на годината, кога се прави ребалансирање и се пресметуваат трошоците, дополнително го зголемува притисокот врз персоналот. Иако отпуштањата честопати изгледаат ненадејни, експертите предупредуваат дека постојат јасни сигнали што можат да укажуваат на намалување на бројот на вработени, пренесува bizlife.
1. Забавување на вработувањето и намалување на трошоците
Првиот знак се замрзнатите огласи за работа. Ако не се отвораат нови работни места или постојните стојат со месеци, компанијата веројатно има финансиски предизвици.
Трошоците се намалуваат, бенефициите исчезнуваат, а бонусите се скратуваат. Атмосферата се менува, а културата на компанијата го губи ентузијазмот.
2. Промена на менаџерските пораки
Фрази како „мора да бидеме поефикасни“ честопати значат едно нешто, проследено со рационализација.
Кога фокусот се префрла од иновации на „оптимизација на бизнисот“, тоа е јасен сигнал дека доаѓаат промени, велат HR консултантите.
3. „Тивки отпуштања“ и заминување на луѓе
Многу компании денес спроведуваат тивки намалувања, намалуваат часови, бонуси или воведуваат задолжително враќање во канцеларија, свесни дека дел од вработените ќе си заминат сами.
Ако забележите дека колегите или претпоставените ја напуштаат компанијата, ова може да биде знак дека нешто не е во ред зад сцената.
Што можете да направите?
Не ги затворајте очите пред сигналите. „Секогаш имајте подготвено и ажурирано CV“, советува регрутерот Џалони Вивер.
Следете огласи, нови трендови и потребни вештини во вашата област. Дури и ако сте задоволни од вашата работа, повремено аплицирајте за слободни работни места, за да знаете колку сте барани на пазарот.
Вокер додава дека класичното испраќање апликации повеќе не е доволно: „Поврзете се директно со менаџерите за вработување - личниот контакт денес значи многу.“
И конечно, клучната порака: „Сакајте ја вашата работа, но никогаш не бидете премногу опуштени. Компаниите секогаш ќе го прават она што е најдобро за нив - не за вас.“
Фото: freepik.comИзвор: ФАКТОР