Прстенестото крило на Локхид: Авионот со кружни крила кој никогаш не полета

Замислете авион со крила толку неконвенционални што формираат целосен круг околу трупот. Да, добро прочитавте - кружно крило, или поточно, „прстенестото крило“. Ова не е концепт од научно-фантастичен филм; тоа е вистински дизајн на Локхид.

Иако никогаш не стигна до небото, идејата зад овој уникатен авион со години ги фасцинираше ентузијастите во авијацијата. Ајде да истражуваме во авионот со прстенести крила на Локхид, неговите корени, спецификации и зошто никогаш не се возвишил.

Концептот на авион со прстенести крила не е сосема нов; тоа го има своето потекло во раните денови на авијацијата. Французите беа меѓу првите кои експериментираа со дизајни со затворени крила. Еден од најраните примери беше авионот Bell Riot, кој имаше две прстенести крила монтирани во тандем.

Подоцнежните верзии дури го замениле напредното прстенесто крило со дизајн на биплан и додале авион Канард 4, што го прави авион со три услуги. За жал, Bell Riot беше оштетен без поправка за време на неговите првични тестови.

Комерцијалниот транспорт со прстенесто крило на Локхид беше замислен да биде значителен авион, со должина од 52 метри со обем на крилата од 7,4 метри. Крилото би се закачило за трупот на ниска точка со средна должина и би се свртело наназад 27 степени за да се спои со опашката, достигнувајќи вкупна висина до 23 метри.


Иновативен дизајн за ефикасност

Еден од најинтригантните аспекти на овој дизајн беше неговиот потенцијал за ефикасност на горивото. Авионот можеше да прими до 120 патници и беше особено добро прилагоден за патнички рути кои не бараат големи надморски височини.

Единствени предности

Дизајнот на прстените на крилата нуди неколку уникатни аеродинамички предности. Бидејќи нема конвенционални врвови на крилата, вртлозите на врвовите на крилата што тие го предизвикуваат се минимизирани. Ова резултира со тоа што крилото генерира поголемо подигање, овозможувајќи пократки писти, намалена потрошувачка на гориво и минимално влијание од страничните ветрови.

Зошто не леташе?

И покрај неговиот иновативен дизајн и потенцијалните предности, леталото со прстенести крила на Локхид се соочи со неколку предизвици што го задржаа приземјен. Едно од главните прашања беше зголемениот отпор. Дизајнот, исто така, бараше прецизен инженеринг за да се избегнат аеродинамички проблеми како флатер и одвојување на граничниот слој.

Покрај тоа, концептот на прстенести крила не беше толку добро разбран или зрел како конвенционалните дизајни на авиони, што го прави поризичен и поскап потфат. Финансирањето стана значајна пречка, бидејќи инвеститорите се колебаа да поддржат проект со толку многу непознати.

Авионот со прстенести крила на Локхид останува интригантно поглавје во историјата на авијацискиот дизајн. Иако никогаш не се издигна на небото, неговиот уникатен пристап за решавање на некои од долгогодишните предизвици на авијацијата го прави предмет на постојан интерес. Кој знае? Со напредокот во технологијата и аеродинамиката, еден ден би можеле да видиме авион со прстенести крила како се издигнува над нас. 

Извор: Travel Bible