Фејсбук заминува во историјата? Нова платформа го полуде светот, ја користи Илон Маск, ниту Путин не ја одбил
Секој пат кога ќе објави нешто на Твитер, пазарот веднаш дивее.
Новата „играчка“ на Илон Маск се вика „Clubhouse“ и се стреми да стане новата глобална социјална мрежа. Експлодираше во однос на бројот на корисници, откако Маск се појави на неа, така што во моментов вреди повеќе од милијарда долари, иако технички сè уште е во бета фаза и не е широко достапна за масата.
Оваа година тој накратко ги испрати акциите на компанијата „Гејм Стоп“ во небото, а поради него сите полудеа по криптовалутата „догекоин“. Кога напиша дека „донекаде сака рачно изработени подароци“, вредноста на „веб-продавницата Етси“, специјализирана за занаетчиски подароци, скокна преку ноќ.
Секако станува збор за Илон Маск, а „Јутарњи лист“ ја емитува приказната за неговата нова играчка, од која направи „убиец на Фејсбук“.
Значи, доволно беше Маск да објави хаштаг „биткоин“ на својот Твитер и вредноста на таа криптовалута да скокне за 14% преку ноќ. Секако помогна тоа што неговата компанија „Тесла“ објави пред седум дена дека купила биткоини во вредност од 1,5 милијарди долари и дека наскоро ќе може да се купат нивните автомобили со оваа крипто валута.
Неговата нова играчка се вика „Clubhouse“.
Станува збор за релативно непозната апликација која се стреми да биде нова глобална социјална мрежа. Секако, експлодираше во однос на бројот на корисници (и вредноста на нивниот капитал), откако Маск се појави на неа, а во моментов, според светските медиуми, вреди повеќе од милијарда долари, иако технички сè уште е во бета фаза и не е широко достапна за масата.
Но, поради Маск, сега сите зборуваат за оваа мрежа.
Тоа е апликација што сите карти ги фрла на звук. Всушност, беше прашање на време кога ќе се појави социјална мрежа која ќе се обиде да се профилира поинаку од Инстаграм, ТикТок, Фејсбук и Твитер, а тоа се првенствено текстуални, фото и видео мрежи, па затоа „ClubHouse“ е опишана како комбинација на радио, конференциски повик, аудио разговор и подкасти во живо.
Значи, нема фотографии, нема видео конекции, корисниците се приклучуваат на канал по сопствен избор и слушаат во живо некој што зборува или разговара со нив, а трикот е во тоа што сè ќе се одвива во живо, што значи дека подоцна нема да останат разговори за прислушување.
Дополнителен трик е ова: да се приклучите на овој Клуб, некој мора да ве покани, што на целата приказна и дава аура на ексклузивност.
Желбата на масата да влезе во „ClubHouse“ по посетата на Илон Маск се зголеми толку многу што поканите се продаваат преку „Редит“, „Крегс лист“, „е-Беј“ и „Алиекспрес“ по цени кои во моментов надминуваат 60 долари.
Друг проблем е што апликацијата во моментов е достапна само за корисниците на iPhone. Доколку не се поканети, корисниците можат да го преземат и да го внесат своето име на списокот на чекање, додека корисниците на Андроид можат да чекаат само да им се овозможни преземањето.
Овој „клуб“ е основан во март 2020 година, на почетокот на пандемијата, од Пол Дејвидсон од Роан Сет (поранешен вработен во Гугл), претприемачи од Силиконската долина, а до мај тие успеаја да соберат нешто повеќе од 1.500 корисници.
Маск веќе објави нова бомба: Тој сака да го интервјуира Владимир Путин во „ClubHouse“, кој не одби.
Покрај Маск, неодамна во клубот се појавија и основачот на Фејсбук, Марк Цукерберг, а Маск веќе најави ново доаѓање, заедно со раперот Канје Вест, контроверзната sвезда и неговата сопруга Ким Кардашијан.
фото: EPA/ BRITTA PEDERSEN