Ѓубрето го претвораат во протестна уметност: Создавајќи одела од отпад, овие уметници на светот му праќаат важна порака!

Уметниците создаваат облека од ѓубре за да ја истакнат несреќата на Демократска Република Конго: богата со ресурси, но опфатена со сиромаштија, таа е депонија за глобален отпад.

Почнало како контракултурно уметничко движење во 2001 година. По години студирање на Академијата за ликовни уметности во Киншаса – следејќи го советот на професорот за создавање дела со „вистински“ материјали како смола и гипс – некои студенти во Демократска Република Конго решија да направат нешто поинаку. Тие создадоа уметност од се што беше во нивната непосредна околина, вклучувајќи гуми, издувни гасови, пена, пластични шишиња, антени, конзерви за млеко или боја, пердуви, ЦД-а, гумени влечки и други фрлени предмети.

Уметниците веруваат дека таквите креации се блиски до конгоанската публика и прикажуваат прекумерен аспект од животот во Конго: отпадот.

Отпадот што локално го создаваат граѓаните. Отпадот што хиперконсумеристичките земји го наметнаа на оваа земја. Отпадот создаден од бескрајното вадење ресурси од тлото на Демократска Република Конго или алчното нивно собирање над земја.

Во Киншаса одводите се полни со пластични шишиња кои не можат да се рециклираат. Пазарите се преплавени со стоки од втора и трета рака, отпад од земјите со високи приходи и, сè повеќе, од Кина. Во областите каде меѓународните фабрики копаат кобалт - вредна компонента на батериите на паметните телефони - честото фрлање отпад ги загадува речните системи и животот во околината.

Погледнете ги фотографиите во галеријата:

View this post on Instagram

A post shared by Patrick Patm (@__pat__m__)





„Електрична жена“, креацијата на Фалоне Мамбо направена од електрични жици, е двосмислена. Зборува за недостигот на електрична енергија во Демократска Република Конго и, во исто време, за она што се случува во темнината: сексуални напади, киднапирања. Инспирацијата на Мамбуа за нејзината работа е црпена од период од нејзиниот живот кога била бездомник.



View this post on Instagram

A post shared by Emily Allemand (@emily_photo_93100)





View this post on Instagram

A post shared by Emily Allemand (@emily_photo_93100)



Оние општествено свесни творци кои одбивањето го претвораат во протестна уметност „ги поместуваат границите овде“, вели Ивон Едуму, основач на галеријата Малабо во Киншаса. „Не гледаме многу.“


Фото: Инстаграм/ stephangladieu