Може да бидете казнети ако трчате по автобус: Земја каде што на пешаците им се ограничува брзината на одење
Ако сакате да го почитувате законот во Словачка, ќе мора да пешачите шест километри на час.
Словачкиот парламент усвои измени на Законот за сообраќај, со кои се воведува ограничување на брзината на тротоарите во урбаните средини до максимум шест километри на час.
Ова ограничување важи за пешаци, велосипедисти, возачи на лизгалки, како и за возачи на тротинети и електрични тротинети, на кои им е дозволено да се движат по тротоарите, а неговата цел е да се спречат сè почестите судири.
„Главната цел е да се зголеми безбедноста на тротоарите, земајќи го предвид зголемениот број судири со возачи на скутери“, рече авторот на амандманот, Љубомир Важни, член на левичарско-популистичката партија Смер на премиерот Роберт Фиц, која е дел од владејачката коалиција.
Важни изјави дека амандманот на законот ќе биде корисен и за докажување на прекршоци, „особено во случаи кога е потребно објективно да се утврди дали некој се движел побрзо од брзината што се смета за соодветна во област наменета првенствено за пешаци“.
Законот стапува на сила на 1 јануари 2026 година, но неговите предлагачи сè уште не објасниле како планираат да го спроведат во пракса.
Просечното лице оди до 5 км/ч
Просечната брзина на одење е помеѓу четири и пет километри на час, додека според Британската фондација за срце, брзината од 6,4 километри на час претставува умерено темпо за лице во исклучително добра физичка форма.
Опозицијата ја критикуваше оваа промена, па дури и Министерството за внатрешни работи процени дека би било посоодветно да се забранат електричните тротинети на тротоарите, отколку да се воведе општо ограничување на брзината.
Пратеникот од опозициската либерална партија Прогресивна Словачка, Мартин Пекар, рече дека пешаците се во опасност од автомобили, а не од велосипедисти или возачи на тротинети, и дека амандманот всушност ги казнува одржливите начини на транспорт.
„Ако сакаме помалку сообраќајни несреќи, ни требаат безбедни велосипедски ленти, а не апсурдни ограничувања што се физички невозможни за следење“, рече Пекар. „При одредената брзина, велосипедистот едвај може да ја одржи рамнотежата“.
Промената во законот предизвика бран потсмев на социјалните медиуми, при што многумина се прашуваат дали би можеле да бидат казнети ако трчаат да го фатат автобусот.
ФОТО: Фрипик