Авиони за судниот ден: Се чуваат во тајност, никој никогаш не знае каде се стационирани
Сите знаеме што е VC-25A (наскоро VC-25B), попознат како Air Force One. Боинг 747, кој се произведува во две парчиња и со нив летаат претседателот или потпретседателот на САД.
САД, исто така, имаат голем број други авиони во својата флота за транспорт на ВИП лица: 8 Боинг Ц-32А (на платформата 757) и 2 Боинг Ц40 Клипер (на платформата B737NG) и 5 Gulfstream G550.
Владините агенции, особено ЦИА и американската војска, имаат голем број авиони за транспорт на нивните достоинственици и оперативци.
Но, помалку е познато дека САД имаат свои авиони за судниот ден, од кои има дури четири. И овие авиони се изградени на платформата Боинг 747-200 и ја носат ознаката E-4B Nightwatch.
Авионите се дизајнирани да преживеат нуклеарен напад и да служат како команден центар во случај на нуклеарна војна, но и за други катастрофи (урагани, земјотреси, удари од метеори).
Во мирно време, авионот служи токму како команден центар во случај на големи природни катастрофи (земјотреси, урагани) кога војската се користи за санирање на последиците, но служи и за транспорт на министерот за одбрана и командантот на вооружените сили. во странство.
Така, во мирно време, овие четири авиони имаат околу 50 мисии годишно. Претседателите на САД многу ретко се возат со овој авион, а последен кој летал е Роналд Реган. Капацитетот на авионот е 112 луѓе. Овој авион за прв пат беше преземен во 1974 година кога го замени EC-135J, пишува авијацискиот портал Zamaaero.
Авионите летаат 10 часа, но можат да наполнат гориво во воздухот. Еден од овие четири авиони е секогаш на 24-часовен стенд бај режим. Авоните се чуваат во тајност и никогаш не се знае во која база се стационирани, освен еден авион кој е прикажан на јавноста и е стациониран во Небраска.
Во случај на нуклеарен напад, по еден ги носи претседателот на САД, министерот за одбрана и командантот на вооружените сили.
Авионот е поделен на шест главни единици: командно подрачје; просторија за оперативниот тим (со 27 станици кои имаат маси, сателитски телефони, компјутери и опрема наменета за секоја специјална услуга); конференциска сала; брифинг сала (во режим на војна ова е воена соба, во мирно време во неа се сместени новинари); простор за комуникација со 25 работни станици и простор за одмор кој има столчиња кои се претвораат во кревети, но и мали соби со кревети за спиење на постарите вработени.
Во носот на авионот се наоѓа ВИП апартманот, кој има кревет на спрат, биро, неколку столчиња за колегите и екрани за комуникација. До станот има безбедносна станица.
Овој авион е технички многу поопремен од Air Force One (VC-25A). Авионите имаат најсофистицирана опрема за меѓусебна комуникација преку антени и сателити, како и комуникација со која било област во светот. Доколку е потребно, авионот може да влече нискофреквентна антена долга 8 километри.
Се разбира, САД би можеле да имаат само два Боинг 767 за оваа намена, при што претседателот би користел Air Force One во случај на катастрофа, а еден од овие авиони би го користеле министерот за одбрана и началникот на Генералштабот. .
Тоа би било далеку поевтино и исто толку ефикасно. Но, да бидеме реални, сè во САД мора да биде мегаломанско, преголемо и екстремно скапо. Па зошто да немате четири B747 за оваа намена, од кои најмалку два се вишок.