Јадел кучешка храна за да преживее, поминал 15 месеци во празен стан: Ова е најбизарното реално шоу
Реалното шоу се одвивало во услови кои многумина ги сметаа за екстремни и неверојатни.
Томоаки Хаматсу, познат како Насуби, стана ѕвезда на необично реално шоу во Јапонија во 1998 година, кое го стави во екстремни услови и ги тестираше границите на неговата издржливост.
По речиси три децении, приказната на Насуби за изолација и опстанок без основни потреби беше претставена на Фестивалот на документарен филм Шефилд како дел од филмот „The Contestant“, во режија на Клер Титли.
Предизвикот на изолација
Кога Насуби беше учесник во ова експериментално реално шоу, концептот на шоуто „A Life in Prizes“ („Живот во награди“) беше да тестира дали човек може да преживее само со освоените награди. Без облека, храна и основни потреби, Насуби остана во речиси празен стан со само неколку разгледници, пенкало, телефон и решетки полни со списанија.
Целта беше да се освојат награди во вредност од околу еден милион јени (околу 6.000 фунти) за да му помогнат да излезе од изолација.
Критичарите го опишаа шоуто како „садистичко“, но и покрај тоа привлече милионска публика и стана едно од најпопуларните шоуа во тоа време во Јапонија.
Враќање во фокусот на јавноста
Документарниот филм „The Contestant“ навлегува во приказната на Насуби, вклучувајќи нови интервјуа со Насуби и продуцентот на серијата Тоши Цучи. Клер Титли, режисерката на филмот, откри дека идејата за филмот ја добила сосема случајно додека истражувала за друг проект. Фасцинирана од контрастите во приказната на Насуби, таа решила детално да ја истражи и да ја прикаже преку филмски медиум.
„Наидов на неговата приказна кога работев на друг проект и се изгубив скролувајќи низ интернет. Голем дел од она што го најдов за него беше погрдно. Ништо навистина не зборуваше во длабочина за приказната на Насуби. Се прашував зошто остана внатре и каков ефект има тоа врз него“, изјави Титли.
Во текот на документарниот филм, Титли и нејзиниот тим внимателно ги прегледуваа оригиналните снимки од шоуто за да ја рекреираат атмосферата што е можно поверно и додадоа англиски преводи на јапонски графики и звуци. Филмот е веќе достапен на стриминг сервисот Hulu во САД, а критичарите се воодушевени, но и згрозени од искуството на Насуби.
„Тоа е хроника на медиумски феномен, риалити телевизиска знаменитост и психолошки кошмар спакуван како забава“, вели Дејвид Фер од Ролинг Стоун.
Влијание и последици
Насуби, кој се прослави како телевизиско лице по неговото ослободување, се присети на своето искуство со измешани чувства. Иако признава дека повеќе не би поминал низ такво нешто, верува дека искуството го обликувало.
„Се разбира, гледачите би рекле: „Гледај, тој прави нешто забавно и нешто во што ужива...“ Но, поголемиот дел од мојот живот е исполнет со страдање“, рече Насуби.
„Не би бил личноста што сум денес да не го направев тоа.“
Документарецот исто така го прикажува животот на Насуби по шоуто, вклучувајќи ги и неговите напори да ја искористи својата слава за позитивни цели. Клер Титли истакнува дека Насуби нашол мир со своето искуство, додавајќи дека сега е „на толку позитивно место“.
Прашањето за етиката во забавата
Филмот „Натпреварувачот“ покренува прашања за етичките граници во забавната индустрија и одговорноста на публиката. Титли ги поканува гледачите да размислат за нивниот однос со реалити телевизијата и социјалните медиуми.
„Би сакал луѓето да размислуваат за сопствените односи со социјалните медиуми и реалити ТВ и колку сме соучесници како гледачи и потрошувачи“, заклучи Титли.
Документарецот Nasubi нè потсетува на потенцијалните опасности и психолошките последици од форматите на екстремната реалност, нагласувајќи ја важноста да се преиспита она што ние го сметаме за прифатлива забава.
ФОТО: Youtube printscreen/Marvelous Videos