Како изгледа најдолгиот тунел за моторни возила во светот?

Тунелот Лордал е најголемиот уличен тунел во светот, кој со своите 24,51 километри должина ги поврзува норвешките општини Лордал и Орланд, лоцирани во областа Вестленд ...

Овој тунел е продолжение на главната европска рута Е16, има две линии што се поврзуваат на краевите на автопатот помеѓу Осло и Берган. Изградбата на најголемиот тунел за моторни возила започна во 1995 година, со официјално отворање во 2000 година, додека неговата изградба чинеше нешто повеќе од 111 милиони евра.

Норвешката управа за јавни патишта се соочи со предизвикот да го дизајнира тунелот на начин кој ќе осигура дека дваесетминутното патување низ планинскиот масив не е премногу монотоно и возачите да не ја изгубат концентрацијата при пробивање на планините. Искусни психолози работеа тесно на овој проект за да го најдат најдоброто решение за овие проблеми.

Симулаторите беа искористени за да се најде најдоброто решение во однос на нивото на осветлување и дизајнот на мали кривини и кратки делови од трасата наменети да го направат возењето низ тунелот Лаердал помалку монотоно, без поместување на границите на безбедно растојание за гледање. Како резултат, во секој дел од тунелот, безбедно растојание за гледање е илјада или повеќе метри.

Тунелот е поделен на четири делови со специјално проширени области, а овие делови се поделени на три големи пештерски делови на планината во интервали од шест километри. Додека главниот тунел има бели светла, сегментите на пештерите доаѓаат во сина и жолта боја, наменети да дадат впечаток на изгрејсонце.

Пештерите се задолжени за рушење на рутината, обезбедување освежителен поглед и кратки паузи за возачите. Пештерите се користеа и на постојки за да се избегне чувството на клаустрофобија за време на просечното возење низ тунелот за дваесет минути.

Тунелот нема излези во случај на опасност, но има голем број мерки на претпазливост во случај на пожар. СОС-телефоните беа поставени на секои 250 метри за да контактираат со полицијата, противпожарната служба и болниците. Апарати за гаснење пожар беа поставени на 125 метри покрај три големи пештери, додека засолништа се создаваа на секои 500 метри.

Тунелот е надолжно вентилиран само преку еден отвор за проветрување на воздухот, лоциран осумнаесет километри од страната на турилот од Аурланд. На десетина километри од крајот на тунелот во Аурланд, на неговата пократка карпа, се наоѓа фабрика за чистење на воздухот за вентилација на тунелот.

Овој погон го обработува воздухот што поминува низ него и го прочистува. Квалитетот на воздухот во тунелот постојано се следи, со системи за чистење кои автоматски влегуваат во процедурите за работа кога ќе се појави потреба.

Извор: Muski magazin