Моторот експлодирал, а жена висела низ прозорот на авионот! Што ја предизвикало несреќата на висина од околу 10 000 метри?

Авионот принудно слетал откако остатоците од моторот го скршиле прозорецот на речиси 10.000 метри.

По само 22 минути во воздух, пилотката Тами Џо Шулц се нашла на височина од речиси 10.000 метри како се бори за својот живот и за животите на 144 патници и членови на екипажот во авионот.

Беше април 2018 година. Авионот со кој управувала, Боинг 737, летал од Њујорк до Далас.

За Тами Шулц и нејзиниот прв офицер, Дарен Елисор, патувањето започнало непречено како и секој претходен комерцијален лет со кој летала. Тами Џо Шулц беше воен пилот и служеше во Заливската војна како член на воздухопловните сили.

По речиси достигнувањето на височината на крстарење, 22 минути по летот, се слушнал силен удар во авионот и Боингот се свртел 41 степен налево.

Чад почнал да ја исполнува кабината, а стјуардесите брзаа од патник до патник за да му помогнат на секој да стави маска за кислород што им паднала пред лицето.

Црн чад почнал да ја исполнува и пилотската кабина каде Шулц и Елисор се бореле за да ја задржат контролата над авионот. Двајцата сè уште не биле свесни што се случува во кабината. Тие побарале помош од контролата на летање преку радио.



„Ништо не гледавме, не можевме да дишеме, а болката во ушите ни пробиваше. Во исто време, авионот силно се повлече налево, а носот полека се навали и тонеше кон земјата“, напиша Шулц во книгата „Челични нерви“, која ја објавила неколку години по несреќата.

Таа во едно интервју открила и дека мислела дека ги удрил друг авион. „Ударот беше силен, а одвратот беше слоевите. Слушнавме експлозија. Трепкаа инструментите кои ни ја покажуваа работата на моторот. Потоа дојде до тресење. Не можевме да се фокусираме, чад се истури во пилотската кабина. Сирената беше толку гласна што не можевме да го слушнеме сопствениот глас. Иако Дарен и јас викавме еден на друг, ние исто така мавтавме со рацете затоа што знаевме дека не се слушаме.

Но, тоа не беше судир. За време на летот експлодирал левиот мотор. Шрапнелите се распрснале во воздухот и скршиле еден прозорец од авионот.

Брзајќи од ред до ред за да ги проверат патниците, кај 14-тиот ги чекала страшна сцена. Стјуардесата Рејчел Фернхајмер го видела горниот дел од телото на 43-годишната патничка Џенифер Риордон како виси низ прозорецот на авионот, додека долниот дел од телото сè уште беше врзан за седиштето.

Другата стјуардеса, Сеник Мелори, по неколку неуспешни обиди да ги пробие налетите на воздух, конечно стигнала до интерфонот и им кажала на пилотите што се случува во кабината. Пилотите веќе побарале итно слетување на аеродромот во Филаделфија.

Следеа неколку восхитувачки маневри. Двајцата патници, Алфред Тамлинсон и Марти Мартинез, грчевито ги стискаа нозете на Џенифер Риордон. Пилотите знаеле дека не можат да ја одвлечат назад во кабината поради големата брзина. Од друга страна, тие мораа да ја задржат брзината за авионот да не се преврти на страна. Сепак, ја намалиле брзината. Тамлинсон и Мартинез успеаја да ја внесат Риордан во кабината. Веднаш започнале со масажа на срцето.

Стјуардесата Рејчел Фернхајмер подоцна изјавила дека не можела да стигне до своето место за време на слетувањето. Таа клекнала на подот, додека патниците ја придржувале. Иако Шулц морал да слета со брзина многу поголема од онаа наменета за слетување со два мотори, контактот со пистата бил изненадувачки мек. Таа успеала да го приземји авионот.

„Откако слетавме, ја спуштив маската за кислород, ги собрав моите работи, се погрижив да ги земам слушалките и се ракував со патниците додека се симнуваа. „Летав со ова“.

Застрашувачките детали за априлскиот лет првпат беа објавени од Националниот одбор за безбедност на транспортот на САД во ноември минатата година, со детали како експлодирал моторот на летот 1380 на Југозапад, во кој се превезувале 144 патници и пет членови на екипажот.

За жал, и покрај сите напори, Џенифер Риордан не преживеала.

„Се молев да биде жива. Се сеќавам дека си помислив: „Мора да се смрзнува“. Жал ми е што не отидов да земам џемпер за да ја покривам“.

Иако изведе херојски маневар, Шулц не сакаше јавно да зборува пред објавувањето на книгата од почит кон семејството на Џенифер Риордон.

Што го предизвикало дефектот?

По повеќегодишна истрага спроведена од американскиот Национален одбор за безбедност на транспортот (NTSB), беше утврдено дека тринаесеттиот од 24-те сечила на пропелерот на моторот се скршил за време на летот.


извор: nationalgeographic.rs

Фото: принтскрин видео