На таванот им „лежеле“ милиони, а тие поим немале: Да не протекол покривот, никогаш немало ни да дознаат
Крадците кои упаднале во куќата пред неколку години им земале накит и парфеми, делото на Караваџо го сметале за безвредно, па останало недопрено.
Мистериозен странски купувач украл слика од италијанскиот мајстор Караваџо која била откриена пред 10 години на француско поткровје пред да биде продадена на аукција, објави аукциската куќа.
Сликата лежеше до ѕидот меѓу старата облека на сопственикот на фармата, семејните антиквитети и садовите. Крадците кои упаднале во куќата пред неколку години им земале накит и парфеми, делото на Караваџо го сметале за безвредно, па останало недопрено.
Сликата, која се проценува на 150 милиони евра (170 милиони долари), датира од 1607 година и ја прикажува библиската хероина Џудит како го обезглавува асирскиот генерал Холофернес. „Џудит и Холоферн“ требаше да се продава на аукција во францускиот град Тулуз на 27 јуни.
Во 2014 година го пронашле сопствениците на куќа во Тулуз додека истражувале истекување на вода на нивното поткровје.
„Сликата е продадена приватно на странски купувач“, изјавија аукциската куќа Марк Лабарбе и експертот за уметност Туркин.
„Оваа продажба е покриена со договор за доверливост во однос на цената и идентитетот на купувачот. Аукционерите рекоа дека сликата ќе ја напушти француската почва, но дека наскоро ќе биде изложена во неименуван „голем музеј“, што беше услов на продавачот - јавноста сè уште да може да ја види.
„Се продаде за многу добра цена“, изјави Марк Лабарбе за Ројтерс, одбивајќи да ја прецизира сумата.
Сликата, која се чуваше на поткровје „најмалку 100 години“, беше подложена на исцрпна и првично тајна анализа за да се утврди нејзината автентичност и е во изненадувачки добра состојба, рече Туркин на почетокот на годинава. Сликата е втората слика на Караваџо која ја прикажува Џудит како го обезглавува пијаниот Холоферн. Првата, која датира од околу 1600 година, е изложен во палатата Барберини во Рим.
Уметникот што денес го знаеме како Караваџо е роден Микеланџело Мериси. Караваџо е веројатно прекарот што го добил од истоимениот град каде што е роден.
Сликите на Караваџо беа контроверзни во тоа време. Некои од неговите религиозни слики биле одбиени од црковните власти. Изгледал како да ужива во шокантноста и сакал по секоја цена да се држи до реалноста на сликите, без разлика колку е грозоморно.
Караваџо вовел револуција во традиционалната иконографија, создавајќи силни, грозни фигури, насликани без украс и според народни типови. Оние кои го поддржуваа го нарекоа гениј. За неговите противници тој беше погрден „сликар на валкани стапала“, бидејќи всушност сликаше траги од прашина на нозете.
Тој ја истакна сиромаштијата и обичноста на Христос, апостолите, светителите и мачениците, нагласувајќи ги нивните искинати алишта и повторно нечистотијата на нивните нозе. Имаше многу контроверзии околу употребата на трупот на удавена проститутка од страна на Караваџо како модел за неговата позната слика „Смртта на Богородица“.
Фото: unsplash/Инстаграм