Најголемите авионски катастрофи: Однесоа илјадници животи

Авионските патувања денес се најбезбеден начин на превоз, но не било секогаш така. Комерцијални несреќи и несреќи на авионите се случија од појавата на авиокомпаниите. Како што се развиваше патувањето и капацитетот на авионите, така се случија и жртвите во несреќите.

И покрај развојот на стандардите во воздушната безбедност и технологија, ние сè уште денес често пати сме сведоци на трагедии.

Ве потсетуваме на некои од најтешките авиони што се случија од механички дефекти, човечки грешки или климатски услови.

1. Катастрофа на аеродромот Тенерифе-Норт (1977)

Најлошата несреќа во историјата на авијацијата се случила како резултат на низа несреќни околности. Се започна со експлозијата на аеродромот Гран Канарија во Шпанија. Поради овој настан, неколку летови беа пренасочени кон аеродромот Тенерифе-Норт, вклучувајќи авиони КЛМ (лет 4805) и Пан Ам (лет 1736).

Како резултат на густата магла, отсуство на радар и погрешно комуницирање помеѓу кулата и авионите, на земја се судриле два боинг 747, што резултирало во број на загинати од 583. За среќа, во авионот Пан Ам (61) имало преживеани.

2. Јапонски лет 123 (1985)

Несреќата на „Јапонија ерлајнс“, летот 123 на линијата Токио-Осака е најголемата авијациска катастрофа во историјата на овој вид. Боинг 747 превезувал 524 патници, вклучително и екипажот, кога се урна во падините на планината Такамагахара, северо-западно од Токио.

Авионот го напуштил аеродромот Ханеда во Токио и се упатил кон Осака кога дошло до експлозија што довела до декомпресија, кормила и хидраулични системи, кога исклучиво пилотот изгубил контрола над авионот. Авионот бил во воздух скоро 32 минути, но на крајот се урнал во гребенот. Загинале 520 патници, само четири лица преживеале.

3. Авионска несреќа на Чарки Дадри (1996)

Чакри Дадри е мало село северно од Њу Делхи, кое стана познато по катастрофата што се случи на небото над нив. Воздушната несреќа помеѓу авиокомпанијата на Саудиска Арабија (лет 763) и авиокомпанијата Казахстан (лет 1907) е најголемата несреќа од ваков вид до денес.

Судирот се случил брзо откако авион на Саудиска Арабија го напушти Делхи додека казахстанскиот авиопревозник требаше да слета. Како резултат на лошата англиска комуникација и отсуството на радар за дополнителен надзор, авионите се урнаа во меѓународниот аеродром Индира Ганди. Загинаа сите 349 патници.

4. Турски лет 981 (1974)

Турска авиокомпанија (лет 981) се сруши во близина на Париз заради дизајнерската маана, но и неможноста на мароканските багажници да го читаат и разбираат упатството, што беше напишано на англиски и турски јазик.

Како резултат на нивните постапки, капакот на задната врата се отвори на средина на летот. Ова предизвика забрзана декомпресија и отсечените кабли го оставија пилотот без надзор. Авионот се урна во шумата, во близина на Париз. Од 346 патници, никој не преживеал.

5. Летот „Американ ерлајнс“ 191 (1979)

Оваа несреќа претставува најлошата авионска несреќа во границите на САД. Несреќата настана неколку минути по полетување, кога еден од моторите на левото крило се отцепи од авионот, преминувајќи над врвот на крилото.

Ова предизвика големо оштетување на линиите на хидраулични флуиди. Авионот веднаш започнал да се врти, се превртел и се урнал во блиското поле. Истрагата откри дека несреќата е предизвикана од човечка небрежност, односно лошо одржување на авионите. Загинале сите патници и две лица кои биле на теренот.

6. Лет 588 „Ер Индија“ (1978)

Летот 855 тргнал од Мумбаи во Дубаи за да се сруши во Арапското Море неколку минути по полетувањето. Првиот лет на Боинг 747 кон Индија заврши неславно поради нефункционална опрема и неможноста на екипажот да комуницира со кулата. Поради просторната дезориентација и неможноста да се провери гледачот на хоризонтот, авионот се урна во Арапското Море, заедно со 213 патници.

7. Лет „Ер Индија експрес“ 812 (2010)

Овој лет е трет најсмртоносен лет на авиокомпанијата досега што се случи на индиско тло. Авионот заминал од Дубаи за Мангалор. Аеродромот во Мангалор има ограничена должина на пистата бидејќи теренот на кој се наоѓа е ридест и има ненадеен пад.

Поради оваа специфична карактеристика на пистата, многу е важно пилотот да пресмета добро каде треба да слета. Пилотот за летот 812 погрешно се пресметал, забрзал покрај пистата и паднал над карпа. Авионот се урна и се запали, загинаа 158 патници, само 8 преживеаја.

8. Лет 587 на „Американ ерлајнс“ (2001)

Оваа несреќа е втора по големина авионска несреќа што се случи во САД. Само неколку месеци по нападите на 11 септември, се случи оваа авионска несреќа, предизвикувајќи сомнение за терористички напад. Истражувањето докажа дека тоа е вина на пилотот.

Поради прекумерна употреба на кормилото, вертикалниот стабилизатор и моторите се одвоени од авионот  пред да го допре на земјата. Авионот се урна во Квинс, Newујорк. Ниту еден од 260 патници не преживеал, при што загинале 5 лица на земјата.

9. Лет 370 на Малезија ерлајнс (2014)

Исчезнувањето на малезискиот авион ги наполни мистериите и човечката фантазија и во 2014 година. Рутата за летање беше на релација Пекинг - Куала Лампур кога контролата на авионите го загуби целиот контакт со авионите.

И покрај обемните претреси извршени над Индискиот Океан, тие не најдоа никаква трага. Додека делови не се појавија на островот Реунион, оддалечен 3.700 км од местото каде што го истражуваа. Експертите велат дека авиокомпанијата го сменила курсот од засега непознати причини и веројатно продолжила да лета сè додека не истече гориво. Се претпоставува дека сите патници (239) ги загубиле своите животи.

10. Летот 140 „Кинеска авиокомпанија“ (1994)

Рутинскиот лет на кинеската авиокомпанија се претвори во хорор кога копилотот на авионот несоодветно го активираше копчето ТО / ГА. Пилотот се обиде да ја исправи ситуацијата, но автопилотот ги спречи нивните напори да го сторат тоа, како што треба при активирање на копчето ТО / ГА. Авионот почна да паѓаа нагло заради ненадејниот пад на брзината, што резултираше во цел