Некои веруваат дека била проститутка, други дека му родила деца на Исус: Вистината за Марија Магдалена остава без зборови

Која била Марија Магдалена за Христа? И што се случи со неа по распнувањето?

Исус Христос бил друштвен човек и не сакал да патува сам. Меѓу неговите постојани придружнички имало дами, а најважна од нив била Марија Магдалена. Таа беше на чело на жените верници, исто како што апостол Петар се сметаше за водач меѓу мажите. Со помош на современи писатели, површно образовани во библиски термини, стана модерно да се смета за сакана на Исус, можеби дури и мајка на неговите деца.

Со исклучок на семејството на Исус, Марија се споменува почесто од кој било друг во четирите главни евангелија - почесто од повеќето апостоли. Сепак, сè уште знаеме многу малку за неа. Но, можеме да кажеме нешто од нејзиното име, бидејќи Магдалена очигледно значи „жител на Магдала“, рибарско село на брегот на Галилејското Море, 38 километри североисточно од Назарет. Што се однесува до името Марија, тоа било вообичаено меѓу Еврејките во тоа време, па оттука и потребата за таков префикс.

Со оглед на нивната географска близина, Исус можел да ја запознае на почетокот на неговата кариера. Ако внимателно ја прочитате Библијата, можете да видите како се случило: Христос истерал седум демони од својата сонародничка. Во тоа време се верувало дека демоните предизвикуваат и физички и психички болести. И веројатно успеал да ја излечи.

По ова Марија почнала да патува со него и со апостолите во друштво на други жени кои им „помагале“. Ова може да укаже дека таа била богата. Со оглед на зачестеноста со која таа се споменува на страниците на Светото писмо, мора да се признае дека Магдалена била водач меѓу раните христијанки.

Иако машките ученици побегнаа и не беа присутни на распнувањето, Марија и нејзините придружници останаа, или затоа што беа похрабри или поради помала веројатност да бидат уапсени. Освен тоа, сама или во група, таа станала првиот сведок на празниот гроб на Исус.

За жал, после тоа нејзиното име исчезнува од страниците на евангелијата. Исусовата придружничка не е спомната во ниту едно од апостолските посланија и не оставила свои записи. Сепак, таа е лик во многу апокрифни книги, кои често биле цитирани од христијански автори, но не биле вклучени во канонскиот Нов завет.

Во Евангелието на Филип, кое можеби датира од 2 или 3 век, таа е наречена сакана Христова ученичка. Таа вели дека Спасителот ја поздравил со бакнеж - во тоа време тоа немало романтична конотација, многу христијани имале. Познато е дека Петар поради тоа се чувствувал љубоморен и тврдел дека таа не им дозволувала на апостолите да проговорат ни збор, бидејќи постојано брборела.

Тука е и Евангелието според Марија, кое исто така е составено со векови по библиските настани. Машкиот автор е непознат, апокрифот го добива своето име затоа што се фокусира на описот на овој роден во Магдала. Таа е наречена единствената која го разбрала вистинското Христово учење и им го објаснила на апостолите. Сепак, Андреј и Петар не ги споделувале нејзините ставови и се смееле на зборовите на жената.

Како што веќе беше кажано, канонските евангелија не даваат идеја за нејзината понатамошна судбина. Но, постојат православни и католички традиции за ова прашање, кои, сепак, се појавија само во средниот век. Византиската црковна литература вели дека набргу по распнувањето, Магдалена, заедно со апостол Јован и мајката на Исус, го напуштила Ерусалим и отишла во грчкиот град Ефес во западна Мала Азија, каде што останала до крајот на својот живот.

Напротив, католиците тврдат дека поради еврејските војни побегнала во јужна Галија, каде со свои раце ископала пештера и времето го поминувала во молитва. Во секој случај, егзодусот изгледа сосема логично: земјата на Израел во тоа време била крајно ненаселена, а исто така и многу христијани.

Никаде во Светото писмо не пишува дека Марија Магдалена била професионална свештеничка на љубовта или проститутка. Ова мислење првпат го искажал во IV век теологот Ефрем Сирин, а речиси триста години подоцна неговите зборови ги потврдил и папата Григориј I.

Овој заклучок е донесен поради мешањето на нашата Марија со Марија од Витаниј, која е спомната во евангелијата и неименувана грешница. Сепак, можеме да се расправаме со ист степен на веројатност дека сите тие биле различни жени. И дури во 19 век библиските научници почнале да тврдат дека Магдалена и Исус биле пар. Сепак, ова е вообичаена измислица и нема основа во светите книги.



Foto: Wikipedia