„Воени џинови во воздухот: Која земја ја има најсмртоносната флота?“

Во 2025 година, светот сведочи на нова ера во воздушната воена технологија, со повеќе држави кои се натпреваруваат во развојот на најнапредните борбени авиони. Овие летала не само што ја претставуваат врвната технологија на своите нации, туку и ја обликуваат иднината на воздушните борби.
САД: Лидер во шестата генерација
F-47 – Новиот стандард на воздушна доминација
Boeing го развива F-47 како дел од програмата Next Generation Air Dominance (NGAD), со цел да го замени F-22 Raptor. Овој авион ветува брзина над Mach 2, борбен радиус од над 1.000 наутички милји и напредни „Stealth++“ способности. Планирано е да влезе во служба до крајот на деценијата, со нарачка од најмалку 185 единици
F-35 Lightning II – Мултифункционален шампион
Со над 1.200 испорачани единици глобално, F-35 останува клучен играч во модерната авијација. Во мај 2025 година, еден F-35 успешно пренесе класифицирани податоци од Тексас до Данска, демонстрирајќи ги своите напредни комуникациски способности
Русија: Стратегија за достапна моќ
Су-75 Checkmate – Достапен стелт за извоз
Су-75 е дизајниран како поекономична алтернатива на F-35, со цена од околу 25–30 милиони долари. Иако првиот лет е одложен за 2025 година, Русија планира да произведе 300 единици во следните 15 години .
Кина: Амбиции за глобална супериорност
J-20 Mighty Dragon – Кинескиот одговор на западните авиони
J-20 е петта генерација стелт авион со брзина од Mach 2 и борбен радиус од речиси 6.000 км. Со над 200 активни единици, тој е клучен елемент во стратегијата на Кина за воздушна супериорност .
Јужна Кореја: Технолошки напредок со KF-21
KF-21 Boramae – Мост кон петтата генерација
KF-21 е резултат на соработка меѓу Јужна Кореја и Индонезија, со прв лет во 2022 година. Планирано е да влезе во служба во 2026 година, со напредни верзии кои ќе вклучуваат подобрени стелт карактеристики и можности за беспилотна соработка .
Турција: Национална гордост со KAAN
TAI KAAN – Турскиот чекор кон самостојност
KAAN, претходно познат како TF-X, е двомоторен стелт авион дизајниран да ги замени F-16 во турската авијација. Првиот лет се одржа во февруари 2024 година, со планови за испорака на најмалку 20 единици до 2028 година .
Мултинационални иницијативи: GCAP
Global Combat Air Programme (GCAP) – Заедничка визија на Обединетото Кралство, Италија и Јапонија
GCAP е амбициозен проект за развој на шеста генерација стелт авион, кој ќе ги замени постојните Eurofighter и Mitsubishi F-2. Првиот демонстратор се очекува во 2027 година, со оперативна способност до 2035 година .
Индија: Самостоен развој во сенка на регионални тензии
AMCA – Индискиот одговор на регионалните предизвици
Индија го одобри развојот на својот прв стелт авион, AMCA, како одговор на зголемените тензии со Пакистан и Кина. Проектот вклучува соработка меѓу државни и приватни компании, со цел зајакнување на воздушните способности на земјата .