„Некои училишта би можеле да бидат епидемиолошки коронавирус бомби“
Остануваат уште малку повеќе од три недели до почетокот на учебната година, а Министерството за наука и образование сè уште не започнало со изработка на планови за отворање и работење на училиштата во екстремно тешки околности без преседан.
Искуствата од целиот свет покажуваат дека отворањето училишта со опуштени мерки за карантин, дури и во земји познати по уредност и прецизност, како што е Германија, можат многу брзо да предизвикаат создавање нови жаришта на ковид-19. Ова пак значи дека може да се случи училиштата да се затворат многу брзо откако ќе се отворат.
Како точно ќе изгледа отворањето на училиштата во Хрватска, не е јасно за водечките луѓе во Министерството, ниту за наставниците, ниту за родителите, ниту за учениците. Слично како во Македонија.
Тамошното Министерството за наука, образование и спорт објави дека новиот министер, проф. др. Радован Фукс донесе Одлука за именување на членови на Работната група за развој и предлог мерки за почеток на педагошката, училишната и академската година 2020/2021 година. Се состои од 23 члена, претставници на Министерството, епидемиолози, образовни агенции, малцинства, синдикати, директори, основачи на училишта и факултети, итн.
Ваквиот развој на состојбите за хрватскиот Индекс го коментираше стручњакот за образование д-р. Борис Јокиќ, оригинален водач на сеопфатната реформа во курикуларните структури.
Другите веќе одамна започнаа
Јокиќ смета дека хрватските образовни власти веќе сериозно доцнат.
„Додека другите земји одамна започнаа прецизно и внимателно да ги испланираат можните чекори поврзани со учениците, наставниците и родителите, во Хрватска, за можните предизвици и решенија сè уште се разговара исклучиво во принцип“, вели Јокиќ.
Тој посочува дека дополнително е загрижен за повторното спомнување за формирање на разни работни групи и бирократски тела, особено затоа што остануваат само три недели или 15 работни дена до почетокот на училиштето.
„Во исто време, надлежното Министерство не е екипирано, а одговорите што доаѓаат од тоа немаат доволно ниво на сложеност што би претставувало сидро за наставниците, директорите, но и родителите и учениците. Ситуацијата е таква што никој не може да ги предвиди исходите со сигурност. “, додава тој.
Некои училишта ќе бидат потенцијални епидемиолошки бомби
Тој смета дека е најдобро секој да предава на вообичаен начин, но и дека е веќе јасно дека е потребно да се има решенија за случаи на појава на вирус во училиштата кај учениците и, што е занемарено, меѓу наставниците.
„Дури и ако училиштето може да функционира ’ нормално ’, потребно е јасно да се дефинираат протоколите поврзани со престојот во училиштата, големината на часот, физичкото уредување на училниците, заштитата на учениците и наставниците. Сето погоре треба да се направи одделно за индивидуални нивоа и типови на образование. - затоа, особено за градинките, за пониските и за горните одделенија од основните училишта, уметничките училишта, гимназиите и особено стручното образование.Така потребно е јасно да се фокусираме на одредени видови на образование, како што се разни стручни програми, на пр. медицински, на кои е неопходен практичен дел. Во принцип, стручното образование е многу малку адресирано во контекст на пандемија. Со подеднакво голем проблем и потенцијална епидемиолошка бомба се училиштата во Загреб кои беа пренесени во постојните образовни институции заради земјотресот. Министерството честопати се крие зад просечните броеви, но тие претежно тие ја заматуваат комплексноста на ситуацијата во системот во кој имате цели училишта со неколку ученици, но и оние со десетина паралелки од околу 30 “, објаснува Јокиќ.
Што е со надоместокот минатата година обележани со штрајкови и епидемии
Тој смета дека подеднакво голем проблем, за кој воопшто не се зборува, е компензацијата за стекнување знаења и вештини што учениците не ги стекнале во претходната учебна година, или заради пандемијата или поради штрајкот. Имено, имаше поплаки дека студентите треба да продолжат да учат хемија оваа година иако не ја усвоија периодичната табела на елементи. На сличен начин, студентите од медицинското училиште завршиле час или дури и школување без да можат да ја извршат целата практика во старечки домови или болници.
"Овие дефицити во знаењето и вештините се огромни и сега е единствената можност да се справат со нив од систематско ниво. Ова бара интензивна работа за мерење на заостанати блогови и национален пристап за компензација и промена на ритамот на учебната година. Прашањето за квалитетот на образованието е исто толку важно како и тоа. епидемиолошки “, вели Јокиќ.