Приватна компанија краде слики од социјалните мрежи и има база поголема од полицијата
За време на истражувањето на Њујорк Тајмс за софтверот за препознавање на корисници базиран на Интернет, продаден на спроведувачите на законот, зачудувачки беше да се открие дека компанијата што ја измислила оваа алатка за вештачка интелигенција веќе имала над 3 милијарди слики во својата база на податоци.
Овие слики се направени од целиот свет, како од социјалните мрежи, така и од веб-страниците на компаниите што претставуваат вработени. Бројот на собрани податоци ги надминува оние што обично се достапни за полициските станици, дури и базите на податоци како што е ФБИ.
Микро-компанијата, основана од пари од еден од главните членови на одборот на Фејсбук, Питер Тил, наречена Clearview AI, зад овој проект, ја рекламираше својата база на податоци преку Фејсбук, Јутуб и Венмо, и покрај тоа што е забранета.
Основачот на компанијата им кажа на новинарите на „Њујорк Тајмс“ дека „Фејсбук“ знае за прибирање слики“ и дека другите социјални мрежи како Твитер не дозволуваат да се преземаат никакви медиумски содржини од нивната платформа.
Од друга страна, непостојаните регулативи во врска со употребата на вакви онлајн алатки создаваат ситуација во пракса што, на пример, локалните власти во Сан Франциско забранија алатки за препознавање на лицето, додека таква забрана не постои на сојузно ниво, рече Машбајл.
Адвокатот на американската унија за граѓански слободи Натан Фрид Веслер во писмената изјава рече:
„Ова е вознемирувачко сведоштво за опасностите што ги носи со себе технологијата за препознавање на лицето и итен повик до пратениците веднаш да го спречат спроведувањето на законот да ги користи овие информации“.
Во продолжение, Веслер додава: „Полицијата не треба да пребарува и да бара луѓе врз основа на база на податоци што нелегално се собрани од приватна компанија“.
Clearview АИ тврди дека тие само преземаат јавно објавени фотографии и дека веруваат дека сè е чисто.
И додека спроведувањето на законот е главната преокупација на оваа компанија засега, планираат дополнително да се прошират и да се здружат со компании кои произведуваат „паметни очила“.
Значи, во иднина, еден брз поглед низ овие очила ќе биде доволен за да се открие вашиот идентитет, лични информации, животна историја ... После ова, веројатно ќе жалите за средношколската фотографија објавена на Фејсбук.